Senin, 01 Oktober 2018

Ayo Kita Sambut Dan Sukseskan
Gerakan Tagar "2019 GANTI PRESIDEN"
Mari Selamatkan NKRI Tercinta Ini
Dari Makar Jahat Kaum Sepilis Atheis
Serta Intervensi Asing Dan Aseng

Puisi RATAPAN JIWA PERANTAU

Bicara dari hati yang resah
membawa seribu sebab kenapa hari
ini menjadi begitu malang.....

Mimpi di
antara mimpi yang hadir hanya di
sini menjadi ngeri bertaut sepi.....


Entahlah tiada yang sempurna dalam hidup ini, Tuhan telah
berfirman menyuruh kita bersabar
namun kesabaran, aku insan biasa
sering tersungkur di ambang
kekusutan.....

Ya Tuhan, kenapakah
aku yang di sini ditimpa ribut tanpa henti-henti.....

Adakah ini tandanya
Kau sayangi aku ?. Salah kah aku
meratap seperti ini ?. Ya Allah tempias hujan cemburu itu
hinggap ke pipi sehingga bersatu
dengan lenangan air mataku.....
Ya
Allah sebaknya di dalam dadaku,
melihat kiri dan kananku merenung
tajam seakan mahu menyayat nyayat kulitku. Mereka seperti mahu
membelah dagingku......

Perihnya yang
ku rasa.....

Apa salahku menjadi kuli
di sini mengharapkan rezeki
pemberian-Mu ? Jalan yang terang makin kelam
hingga suram warna hidupku tidak
bercahaya, barusan tadi kepingan
kertas melayang bersama kata-
kata yang menyakitkan hati......

Baru
tadi diriku dikatakan pembawa malang.....

Diri ku
seperti ingin diusir pergi......

Ku sedar
ini bukan tempatku, aku
diperantauan.....

Aku cukup sedar tapi
sebelum ke sini telah ku minta padaMu supaya Kau selamatkan
jalanku, kau bahagiakan hidupku
tetapi ia belum sampai.....

Sedihnya aku di sini Ya Allah.....

(karya; Jin Crew)


EmoticonEmoticon